Tuesday, January 5, 2010

Welcome 2010 bubbye 2009

Ya, tahun baru. Sekarang kita sudah pun memasuki tahun baru. Kalendar baru, semester baru, awek baru, tajuk baru, dan segala macam yang baru lagi. Yang lama itu, korang boleh campak jauh2. Contoh macam kalendar 2009, korang dah boleh buang dalam tong sampah.

Untuk tahun baru ini, setiap orang ada matlamat dan juga azam masing2. Itu pendirian masing2 lah. Apa pun matlamat dan juga azam korang, biarlah ada perubahan dalam diri. Tahun baru ini, boleh dikatakan suatu permulaan yang baik untuk kehidupan yang baru. Ya, berubah untuk yang lebih baik. Bukan maksud aku nak cakap korang tidak baik. Bukan. Bukan. Maksud aku, ada lebih sikit. Kalau tahun yang sebelum ini, korang punya sifat yang baik, untuk tahun ini, lebih-kan sedikit kebaikan itu.

Segala macam pahit mahupun manis yang berlaku pada tahun 2009, dapat dijadikan iktibar untuk kita menjadi lebih matang. Tidak kiralah sama ada duka, gembira, sedih, sakit hati, kena perli, kena marah, kena buli, kena sepak terajang semua lah. Ini semua adalah pengalaman hidup. Bukan semua orang dapat rasa pengalaman hidup ini.

Apapun yang korang lakukan untuk tahun 2010, semoga korang berjaya. Good luck untuk tahun baru ini.

Selamat tahun baru !

3 comments:

kentang said...

Yeahh, tahun baru. Semester baru. :)

Anonymous said...

pakwe baru!! yaeh!!

Pemilik Blog said...

kentang,
Jangan suka sangat okey. Belajar makin susah! :)

Anonymous,
Amboiii, suka pakwe eh. Gatai! :)