Monday, February 15, 2010

Ini bukan main-main

Aku memang menyimpan hasrat nak pakai dslr suatu hari nanti. Tapi bukan sekarang sebab benda ini bukan priority dalam hidup aku lagi. Lagipun, aku dah ada kamera kompak biasa.

Aku tak ada problems dengan orang yang dah ada dslr ini. Mungkin sedikit ber-bau cemburu. Bagi aku, dslr ini dah jadi trend budak2 sekarang. Kalau tengok budak2 sekitar kl, memang dah ramai yang pakai dslr ini.

Dorg ini jenis yang pakai baju-T, berseluar jeans skinny, berkasut converse (tak main lah pakai selipar jepun), gantung dslr dekat leher. Kadang2, dorg ini berjalan secara kumpulan. Aku tak nampak pun dorg guna kamera itu. Nampak macam dorg sekadar nak tayang. Golongan yang jenis ini aku rasa macam ‘err, kalau tak nak guna, baik bagi aku’.

Tapi aku tau ramai photographer dekat luar sana yang guna dslr bukan sekadar nak tayang. Bagi mereka, dslr ini suatu kepuasan andai sudah memiliki. Ada jugak yang jadikan dslr ini sebagai karier. Apapun, aku suka melihat mereka ini. Itu belum lagi masuk pasal skill meng-edit gambar. Meng-edit gambar ini adalah suatu bonus bagi mereka. Aku suka gambar yang di-edit tapi tak semua lah sebab kadang2, natural gambar itu hilang sebab dah di-edit.

Apapun, dslr bukan sekadar kamera biasa. Lebih dari itu. Aku pegang prinsip, siapa ada duit, dia boleh beli. Dslr itu mahal tau.

Jadi, kamu semua sila doa kan aku.

p/s: Aku rasa aku dah salah tempat nak post lah. Macam blog sendiri pulak. Errr...

5 comments:

vico said...

part yg last tu.... agak la,,,,,

torres said...

vico,
Heyy, agak lah jugak

hepie² said...

setiap manusia ada keinginan yg tersendiri..for sure ak rase ko mang teringin gler nak ade DSLR...pape pown..lambat atau cepat je ko dapat..as long ko sanggup tunggu..orang kate kalu dah suke lame tunggu pon no hal en..so???ko tunggu la ea...huk3

shakira said...

biarlah apa yg diorang nak wat..maybe baik maybe x..so jgn pikir kami yg menggantung nikon kat leher dikatakan poyo..x sume ok..anyway aku doakan semoga dslr be yours one day....

torres said...

hepie²,
Okey okey, Thanx. Aku sanggup tunggu ni. Tunggu buah yang tak jatuh². HAHA...

shakira,
Kamu ini siapa? Ahli ks jugak ke? okey chop, aku tak cakap pun org yang gantung kamera dkat leher ini poyo. jgn salah faham eh. Mereka ada fi`il masing²..
thanx utk doa itu. :)